3 Ocak 2013 Perşembe

ÖZGELECEK ÖZGEÇMİŞİ GEÇMİŞ



Biz özgeçmiş özgeçmiş diye konuşurken atı alan üsküdarı geçmiş de özgeleceği sorgular olmuş.

Artık, önceden neler yaptığınızla ilgilenmek bir yana, neler yapabileceğinizi görmek, duymak istiyorlar.

Sen benim için ne gibi bir fark yaratırsın?

Bana sağlayabileceğin katkı nedir?

Neden beni tercih ediyorsun? Klişe cevaplardan ziyade somut verileri duymak istercesine soruyorlar bu soruyu. Yoksa kurumsalsın, büyüksün, lidersin... geç arkadaşım bu cevapları ben kendimi biliyorum zaten, asıl sen kendini biliyor musun bunları duymak istiyorlar. Bulunduğum sektöre dair bir projen var mı?, Neden burada olmak istiyorsun?

Neden seni tercih etmeliyim? Benimle çalışmak isteyen birçok aday varken nedir seni onlardan ayıran. İyisin hoşsun da maliyetlerimi düşürecek bir iş planın var mı, daha önce bulunduğum sektöre yönelik bir projede mi yer aldın? İş bulamadın da ne iş yaparım diyenlerden mi oldun yoksa?

İşte, özgeçmişiniz mülakatın ilk evresini oluştururken sonraki evreleri ise bu soruların cevaplarıyla şekillenen özgeleceğiniz oluşturur.

Lafı dolandırmadan, uzun lafın kısasını tercih ederek anlat bana, kendini değil yapabileceklerini diyorlar. Sen kendi potansiyelinin farkında mısın ki ben senin farkında olayım. Geleceği gör istiyorlar, hatta gördüklerini onlara da göster istiyorlar. Eee tabi bu dediğim medyuma bağlanmakla olmuyor. Kendini keşfe çıkmaya hazır olmalısın, hayallerinle, planlarını birbirine karıştırmamalısın. Çünkü onlar hayallerini değil planlarını duymak istiyorlar.

Şimdi sen iyi hoş da özgeçmişi zor yazmayı becerirken, özgeleceği nasıl yazacağım hem de belli bir veri yokken diyorsundur. O da senin kabiliyetinJ

Sen gelecekte yapabileceklerinin ayrımına varamıyorsan, farklı olmayı saçmalamak zannediyorsan, potansiyelini keşfedememişsen, kim senin yapamadığını senin için yapabilir?

İyi düşün mutlaka gelecekte yapmayı planladığın, şu da olsa şu sektöre iyi gider dediğin, ya bu firmalar nasıl bunu düşünemiyorlar ki diye içinden söylendiğin, ahh ben olsam şöyle yapardım diye vahlandığın durumlarla karşılaşıyorsundur. İşte bunları ifade etmenin zamanı geldi. Umarım vay be süper dediğin fikirlerinle şekillendirirsin özgeleceğini ve arayandan ziyade aranılan olursunJ



ZG

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder