2 Mart 2012 Cuma

ÇALIŞMAK YA DA ÇALIŞMAK

Hayatımızın klasik atasözlerinden biri olan "Çalışan Demir Pas Tutmaz" ile mi girsem cümleye yoksa "Akan Su Yosun Tutmaz", "Emek Olmadan Yemek Olmaz" veee "İşleyen Demir Işıldar" ile mi bilemeyince amaaan hepsi aynı kapıya çıkar dedim ve yol aldım.

İlk çalışma hayatıma lisede hafta sonlarımı değerlendirerek başladım. Coca-Cola,Kent, Kuru Kahveci Mehmet Efendi gibi firmaların öğrencilere sunduğu fırsatlardan sonuna kadar faydalandım ve ilk kendi paramı kazanma zevkine o zamanlardan vardım. İlk kurumsal yapıda işe başlamam ise Mudo ile gerçekleşti. Tam 6 ay. Üniversite öncesi bu altı ayda kesinlikle üniversite okumalıyım diye tekrarladım içimden. Şimdi iç sesimi haklı çıkartmış olmanın gururunu yaşıyorum ama daha eğitimle ilgili beni bekleyen güzel bir yol var.

Çok uzun zamandır kullanmaktan son derece zevk aldığım bir cümle var ki o da şu "İYİKİ MİGROS'TA KASİYER OLARAK YAZ TATİLİMİ DEĞERLENDİRMİŞİM". Üniversitenin düzenlediği iş fırsatları fuarında dolaşırken Migros'un standına uğradım ve yazın öğrencilere yönelik çalışma programları hakkında bilgi almak istedim. Sonrasındaki ayrıntıları tahmin edersiniz zaten; başvuruda bulundum,mülakata davet edildim, yaklaşık bir saat süren mülakatın ardından Migros ailesinin bir üyesi olmaya kabul edildim.(yıl:2008 Haziran)( Şimdi adaylarımızı sadece mülakatla işe almıyor bir takım yeni ve eğlenceli uygulamalarla onları karşılıyor ve son olarak da mülakatla uğurluyoruz:)

O gün bu gündür Migros'a olan aidiyet duygum hep hat safhada

Öğrencilik zamanımda harçlığımı çıkarmak, mezun olmadan önce özgeçmişime yazabilecek deneyimler elde etmek, arkamdan bu kız sadece diploma almış geri kalan öğrencilik yılları fasafiso dedirtmemek için başladığım ilk profesyonel iş hayatım okuldan hemen sonra araladığım iş kapısının anahtarıydı bence.

Sizlere önerim: Okul hayatınızda eğlenebileceğiniz, keşfedebileceğiniz, gelecekte sizin için olabilitesi var görünen alanlarda gerekirse hiç ücret almadan çalışın. Çünkü çalışma hayatıyla kazanacağınız yetkinlikler alacağınız üç beş kuruşla kıyaslanamayacak kadar değerli.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder