13 Mart 2012 Salı

EĞİTİM Mİ - ESNEK ÇALIŞMA MI - GELİR Mİ


PwC, Yeni Nesil İş Hayatında araştırması için 75 ülkeden 4634 üniversite mezunu gençle görüştü. Araştırmaya Türkiye' den 49 kişi katıldı. Katılımcılar 31 yaşın altında ve 2008-2011 yılları arasında mezun olan gençlerden oluşuyor.

Yeni Nesil İş Hayatında anketine katılanların işverenden bekledikleri en büyük üç değer şöyle sıralandı:

* Yüzde 22 ile eğitim ve gelişim
* Yüzde 19 ile esnek çalışma
* Yüzde 14 ile finansal gelirler

Çalıştıkları işte hızla yükselmeyi bekleyen milenyum nesli için kariyer en önemli öncelik. Katılımcıların yüzde 52'si kariyer konusunun bir işvereni tercih etmelerindeki en önemli etken olduğunu belirtirken, en önemli öncelik sıralamasında daha yüksek maaş yüzde 44 ile ikinci sırada yer alıyor.

Türkiyedeki katılımcıların yüzde 88'i bir işi kabul ederken etkilendikleri faktörün kişisel gelişim imkanları olduğunu söylüyor. Bu oranı yüzde 44 ile kurumun bilinirliliği izliyor. Ücret ve yan haklar, katılımcıların iş ararken taviz verebilecekleri konuların başında geliyor. Katılımcıların yüzde 70'i hiyerarşik yapının ve eski moda yönetim anlayışının, genç çalışanlara hitap etmediğini söylerken katılımcıların tamamı iş-özel hayat dengesinin önemli olduğunu beliritiyor.

Anket sonuçlarını okurken ne kadar da doğru sonuçlanmış diye söylenmeden edemedim ve sizlerle de paylaşmak istedim. Ne dersiniz şaşkolojik mezunlar ve mezun adayları sizce de bizi yansıtmamış mı?



Kaynak: Hürriyet, Businews 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder