6 Mart 2012 Salı

+1 İLE BAŞLAMAK

Bugün internette dolaşırken, üniversitelerin öğrencilerinin kariyerlerine yönelik ne gibi çalışmaları var diye merak ettim ve araştırma gereği duydum. 

Çok güzel uygulamalarla karşılaşmakla birlikte acaba neden diğer üniversiteler bu tür uygulamalara yer vermemiş diye düşünmeden edemedim. 

İzmir Ekonomi Üniversitesi bu uygulamalara yer veren üniversitelerden biri. Kariyer Yönlendirme Merkezi ile öğrencileri üçüncü ve dördüncü sınıfa geldiklerinde bu sistem üzerinden bir iş başvurusunda bulunur gibi özgeçmişlerini ileterek mülakata davet ediliyor ve mezun olmadan önce böyle bir deneyimi yaşayabiliyorlar. Hatta ilk deneyiminiz olumsuz sonuçlanırsa altı ay sonra size bir fırsat daha sunuyorlar. 

Keşke tüm üniversitelerde böyle birimler olsa ve öğrenciler mezun olmadan önce bir özgeçmiş nasıl hazırlanır, mülakata gitmeden önce ne gibi hazırlıklar yapılır, mülakat esnasında nasıl davranılır gibi soruların cevaplarını az çok bilerek, küçük de olsa hayatlarına bu tür deneyimler ekleyerek mezun olabilseler.

Üzülmeyin ben bizzat bu soruların cevaplarını bildiğim ölçüde kendim bilemediğim ölçüde de uzmanlarına sorarak yanıtlamaya çalışacağım:)

Üniversitemizin kariyer yönlendirme merkezi yok diye sızlanmak yakışmaz bize ama olsa da fena olmaz. Umarım sesimi duyan vardır:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder